Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

Úvod » Semínka a ořechy » CHIA SEMÍNKA BIO 250 g


        

CHIA SEMÍNKA BIO 250 g

Vitalvibe

skladem

 

Číslo produktu: 1368
naše cena bez DPH: 123 Kč
naše cena s DPH (21 %):
149 Kč

do košíku:
  ks  

Chia semínka jsou jednou z účinných, funkčních a výživných potravin, známou po celém světě. Semínka Chia jsou vynikajícím zdrojem vlákniny, jsou plné antioxidantů a bílkovin, obsahují velké množství vitamínů a minerálů a jsou nejbohatším známým rostlinným zdrojem esenciálních mastných kyselin. 

 

5 hlavních důvodů, proč jíst chia semínka:

  1. Chia semínka jsou plnohodnotnou komplexní potravinou
    Jsou plná antioxidantů, mají vysoký podíl bílkovin, vlákniny a mnoha dalších vitamínů a minerálů.
  2. Chia semínka dodávají energii
    Chia vám poskytnou dávku energie, která Vás bude doprovázet několik hodin, podobně jako aztéckým bojovníkům, které jediná lžíce udržela aktivní a ve střehu po celý den.
  3. Chia semínka zabraňují přejídání
    Vzhledem k tomu, že Chia semínka absorbují poměrně velké množství vody a současně mají hodně rozpustné vlákniny, pomáhají velice pozvolna uvolňovat energii z nerafinovaných sacharidů do krevního oběhu.
  4. Chia semínka jsou lehce stravitelná
    Lidské tělo může trávit Chia semínka velice snadno. Semínka pomáhají i k trávení dalších potravin tím, že obsahují velké množství vlákniny
  5. Chia semínka se snadno připravují i  skladují
    Chia semínka se dají používat do koktejlů, polévek, kaší, krekrů a dezertů. Jsou také skvělým zahušťovadlem. Nejsou náročné na skladování a vydrží v suchu dlouhou dobu, aniž by se kazila.

Historie
Chia semínka (Salvia hispanica L.) byla hlavním zdrojem potravy pro americké domorodce po celá staletí. Aztéčtí válečníci jedli Chia při válečných výpravách. Indiáni z jihozápadu Severní Ameriky, kteří putovali za obchodem od řeky Colorado až k Tichému oceánu, jedli Chia semínka smíchaná s vodou.

Použití Chia semínek

Semínka lze namočit a už po pěti minutách se vytvoří hutný želatinový gel. Semínka lze přidat i bez namočení přímo do koktejlu. Můžete je také pomlít na jemný prášek a ten používat jako pojivovou a zahušťovací ingredienci. Chia najdou široké uplatnění i při přípravě mnoha dalších pokrmů.

Návod na přípravu chia kaše:

Nutriční hodnoty ve 100 g
Energetická hodnota 2035 kJ/486 kcal
Tuky 32 g
z toho nasycené 3 g
Sacharidy 38 g
z toho cukry 6,2 g
Vláknina 30 g
Bílkoviny 20 g
Sůl** 0,04 g
Omega-3 20 g
Omega-6 6 g

* Referenční hodnoty příjmu

** ve formě přírodně se vyskytujícího sodíku

Tato semínka jsou:

  • bezlepková
  • tepelně neupravená
  • geneticky nemodifikovaná

Doporučené dávkování: 1-2 lžíce denně (5-10 g), maximální doporučené množství 15 g denně.

Upozornění: Chia semínka mohou snižovat krevní tlak.

Skladujte na chladném, temném a suchém místě.

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.